בשנים האחרונות רכבי השטח הפכו למשאת נפשם של אנשים רבים, לרבות אלה שאינם נהגי שטח או חובבי אתגרים. מצד שני, תמיד עולה השאלה: האם לא חכם יותר לרכוש רכב עירוני במהותו, כאשר רוב הנסיעות נעשות בכבישים עירוניים ובינעירוניים? באה סוזוקי ויטארה החדשה ואומרת: קחו אותי, אני גם וגם! בכתבה שלפניכם נבדוק אם היא אכן צודקת.
רכב עיר או שטח? היום אפשר לקבל את שניהם ברכב אחד
בדורות הקודמים של עולם הרכב, הייתה חלוקה מאוד ברורה בין רכב שטח לבין רכב עיר. רכבים המשמשים לנסיעה בעיר שמו דגש על חיסכון בדלק ועל נוחות, בעוד רכבי שטח חרתו על דגלם את הביצועים הייחודיים של המנוע ואיכות המתלים והצמיגים. כמובן שגם באלה וגם באלה פרמטר הבטיחות היה משמעותי ועיקרי.
עולם הרכב כולו עבר מתיחת פנים בשנים האחרונות. הטכנולוגיות התקדמו וייצור המכוניות נעשה כיום בהתאם לצרכים החדשים של הנהגים והנוסעים. אחד הצרכים האלה בא לידי ביטוי בשאיפה לשלב ברכב אחד תכונות של רכב עירוני יחד עם תכונות של רכב שטח. צורך זה משרת משפחות רבות, שהרכב משמש אותן לנסיעות היומיומיות לרבות נסיעות לעבודה והסעת והילדים, אך גם לנסיעות לטיולים בדרכים יותר או פחות מאתגרות.
בדור החדש של רכב עיר-שטח בולטת ויטארה 1.4 ליטר החדשה, המוכרת גם בשם ויטארה טורבו. ויטארה היא כבר מזמן אייקון, מכונית ששמה הולך לפניה והמוניטין שלה רק הולך וצובר תאוצה. מיד נבדוק עוד נדבך שלה - מהן האיכויות שעושות אותה לכל כך "גם וגם" - גם עיר וגם שטח.
הופעה אטרקטיבית עם מופע של רכב שטח
כשויטארה טורבו מגיעה לשטח, גם בעיר וגם מחוצה לה, היא מושכת מיד כל עין. היא נראית גדולה יותר מסך ממדיה, ומצוידת בסבכה מרשימה שמבליטה אותה. למראה החדשני והאלגנטי מצטרפת קריצה של נועזות וממזריות, והתוצאה היא מכונית שמשדרת קדמה, עוצמה ואנרגיה - עירונית חיננית וגם כוכבת שטח.
נוחות, שימושיות, עיצוב ואבזור ברמה גבוהה
נוחות ושימושיות של חלל הפנים הן תנאי חובה ברכב עירוני, אך לא פחות מכך ברכב שטח. הויטארה טורבו נולדה כדי לשרת את הנהג בצורה המיטבית, החל מהכניסה הנוחה שלו לפנים הרכב, המשך בתנוחת הנהיגה הגבוהה והמוצלחת שהיא מספקת לו, וכלה בראות ללוח המחוונים והחוצה. אפשר להבחין מיד שמישהו השקיע מחשבה רבה כדי למקם כל כפתור, כל מתג וכל בורר במקומם הטבעי. זה הופך את המכונית לפרקטית ונוחה בכל נסיעה, בין אם בכבישי העיר הסואנים ובין אם בשבילי דרך מפותלים.
ויטארה החדשה מציגה מרחב גחון גבוה ומאובזרת בגלגלים גדולים. המכונית מעודכנת בשלל שיפורים עיצוביים כגון ריפוד רך מעל ללוח השעונים שמשווה לו לוק יוקרתי, עיצוב מטאלי לפאנל שלרוחב לוח השעונים, ופסי קישוט בצבע כסוף בהיר מעל ללוח, לדלתות ולקונסולה המרכזית.
מערכות מולטימדיה מתקדמות
כן, כן, אנחנו יודעים שגם החלק הזה שייך לסעיף הקודם, אבל מערכות המולטימדיה של הויטארה החדשה ראויות לסעיף משלהן. מה עושה אותן למיוחדות כל כך? קודם כל ממדי המסך הגדול והמשובח הפרוש לעיני הנהג במלוא הדרו, כולל תמונת המצלמה מאחור. כמו כן, בין אם יוצאים לשטח לשמש הקופחת ובין אם נוסעים בעיר מול קרני השמש, אלו לא פוגעות בראיית המסך. מערך הפקודות הקוליות הניתנות בעברית הוא אחד המוצלחים, וההגה של הויטארה המשופע בפקדי שליטה, מאפשר לבצע כל פעולה בלי להוריד ידיים מההגה, החל מחיוג, הפעלת הרדיו או הפעלת הניווט.
ואיזה ביצועיסטית יש לנו פה...
אין ספק שהיהלום שבכתר הויטארה החדשה הוא מנוע הטורבו החזק והעוצמתי בנפח של 1.4 ליטר, המפיק 140 כוחות סוס. מדובר במנוע שהופך את הויטארה לאחת מהמועדפות בקטגוריית רכבי פנאי-שטח. מצד אחד הוא פותח להיות ידידותי לסביבה, כך שהוא מותאם מאוד לנהיגה עירונית, ומצד שני הוא יכול להפגין בשטח ביצועים גמישים ומרשימים ביותר כמו הרצת הרכב למהירויות גבוהות בקלות והאצה בעליה, בזכות מערכת זינוק בעלייה מתקדמת. במרחב העירוני מנוע הטורבו תורם משמעותית ליכולות עקיפה טובות ובטוחות. ההרמוניה שבין כל רכיבי מערכת ההינע מאפשרת את הביצועים המעולים והאחיזה המושלמת בכל תנאי הדרך, יחד עם צריכת דלק חסכונית.
לסיכום, ויטארה טורבו נותנת מענה בכל דרך. היא אידיאלית כמכונית פנאי, המשמשת את בני המשפחה בחיי היומיום הרצופים בנסיעות בתוך העיר, וכובשת כמכונית שטח חצופה, נועזת, חזקה ואמינה.