הזמן נסיעת מבחן

נשמח לעמוד לשרותך

השאר/י פרטים ונציג מטעמנו יצור קשר בהקדם.

מאשר/ת קבלת מסרים שיווקים בדוא"ל / SMS מקבוצת מכשירי תנועה ולהיכלל במאגר המידע של הקבוצה
סוכן חכם

צור קשר

נשמח לעמוד לשרותך

השאר/י פרטים ונציג מטעמנו יצור קשר בהקדם.

מאשר/ת קבלת מסרים שיווקים בדוא"ל / SMS מקבוצת מכשירי תנועה ולהיכלל במאגר המידע של הקבוצה
דרגת זיהום אוויר
רמת בטיחות

7 כללים לרכישת רכב חדש (ועוד כלל בונוס)

עם מגוון הרכב העצום בישראל, ההחלטה על קניית רכב היא לא קלה. איך נדע לנווט את דרכנו בין כל אולמות התצוגה, ולבחור את הרכב האופטימלי בשבילנו?

שלום וברוכים הבאים לאחת ההחלטות היותר משמעותיות שתצטרכו לקבל. סליחה אם הפחדנו מעט, אך זו האמת: ההחלטה על קניית רכב חדש היא מהנה, מרתקת וכיפית, אבל מצד שני גם קצת מפחידה: אחרי הכול מדובר ברכישה שצריכה לשרת אותנו ביום-יום, לאורך שנים, ובהוצאה לא מבוטלת.

וכאן מתחילות ההתלבטויות: מה באמת ישרת אותי, ומה יתן לי תמורה הולמת לכסף? יש כל כך הרבה סוגים של מכוניות: יש רכבי קרוסאובר, יש רכב משפחתי, יש רכבי מיני. חלקם מתגאים בצריכת דלק מצוינת, חלקם בביצועים מסעירים, חלקם בבטיחות גבוהה וחלקם במחירים טובים בשוק הרכב המשומש.

מבולבלים? במדריך הבא ניתן לכם שאלות מנחות שיאפשרו לכם לעשות את הבחירה האופטימלית בשבילכם.

הגודל

דבר ראשון, צריך שגודל הרכב יתאים לצרכים שלנו. זה נשמע מובן מאליו, אבל מומלץ לבדוק: כמה אנשים ייסעו ברכב? האם הוא מספיק מרווח לכולם?

אם אנו הנוסעים היחידים ברכב, ייתכן שאין לנו צורך ברכב גדול, ועל אחת כמה וכמה ברכב פנאי אופנתי ויקר – אפשר בהחלט להסתפק ברכב קטן וחסכוני. אם מדובר בזוג, השיקולים כמובן שונים: אולי אנו זקוקים לרכב מעט יותר גדול? אולי רכב משפחתי קטן, או רכב מיני חסכוני בצריכת הדלק? ואם מדובר ברכב חדש שצריך להכיל משפחה, צריך לוודא שיש גם תא מטען גדול מספיק. נפח תא המטען מצוין בליטרים, והוא מופיע במפרט הרכב: 250 ל' ומעלה לרכב מקבוצת מיני זה גדול, 300 ומעלה לסופר מיני זה ממש גדול ו-500 ויותר זה כבר ממש ענקי.

תמונה של רכבים במגרש

התקציב

גם ברכב חדש, הגודל לא תמיד קובע – יש להתחשב בתקציב שלנו. נכון, להתפנק זה כיף, וחבל לנסוע ברכב שיגרום לנו לומר "יכולתי להשתדרג לקרוסאובר" בכל פעם שאנו מתיישבים מאחורי ההגה, אך מומלץ גם לדעת היכן הגבולות. כדאי לקבוע תקציב מוגדר לרכב, ולהקציב מראש סכום שיאפשר לנו להגיע אליו.

שוקלים לקחת הלוואה? זכרו שלמימון יש מחיר – בדקו את עלויות ההלוואות (ריביות המשתנות בהתאם לתנאי השוק ורמת הסיכון) ובצעו השוואת שוק, כדי לקבל את המימון הזול ביותר.

עיצוב

גם לעיצוב יש מחיר. לפעמים מוצעים חישוקי גלגלים מוגדלים כחלק מחבילות איבזור, אבל, לאור תשתית הכבישים הבעייתית של ישראל, אנו ממליצים להישאר דווקא עם חישוקים קטנים יותר ועם צמיגים שמנמנים יותר (בעלי דופן גבוהה) כדי ליהנות מנוחות נסיעה משופרת. לא תמיד זה אפשרי, ויש כמובן מי שיעדיפו קרוסאובר מעוצב על פני סופר מיני נוחה ורכה.

צריכת דלק

ההוצאה על רכב חדש לא נגמרת כשיורדים הניילונים. לכן, לפני הרכישה מומלץ תמיד לבדוק את צריכת הדלק של הרכב, לא רק לפי הנתונים באולם התצוגה, אלא גם אלה שמוצגים במבחני דרכים שמתפרסמים בתקשורת. ולמרות זאת, כשצריך להשוות בין שתי מכוניות מתחרות, אין לנו ברירה אלא להסתמך על נתוני היצרן, שנעשו לפי תקן ובתנאי מעבדה אחידים אצל כולם. לא נדיר למצוא היום מנועי בנזין קטני נפח עם צריכת דלק המתקרבת ל-20 ק"מ/ל', ולשם אתם צריכים לשאוף.

סוזוקי סלריו – רכב המיני החסכוני בדלק

ביצועים

ומה לגבי ביצועים? הנתונים שמופיעים בקטלוג אודות כוחות סוס וזמני תאוצה אינם משקפים את מה שאנו רוצים: תאוצה זריזה בעיר ונסיעה שקטה. כוח סוס לא ישקף את ה"סחיבה" של המנוע – אלא דווקא מומנט ה-קג"מ (קיצור של קילוגרם/מטר). וכאן, ככל ששיא הקג"מ מגיע בסיבובים איטיים יותר, כך "זמינות הכוח" תהיה טובה יותר, והרכב ירגיש יותר נמרץ וחד תגובה. כוח סוס הוא פונקציה של סיבובי המנוע כפול הקג"מ (יותר סיבובים או יותר קג"מ שווים יותר כוחות סוס). לכן, מומלץ תמיד לבקש נסיעת מבחן ידידותית ברכב, עדיף בכבישים שאנו מכירים היטב.

והנה עצה ממישהו שמבין – מנועי טורבו קטנים מספקים את זמינות הכוח בזכות הטורבו, ואת החיסכון בדלק בזכות הנפח הקטן. נהיגה מודעת יכולה מאד לשפר את ממוצע צריכת הדלק – ואילו רגל כבדה על הגז, תיתן ביצועים מדהימים אבל יקצרו את המרחק בין תדלוקים.

בטיחות

כיום, כל רכב חדש שנמכר בישראל מגיע עם שתי מערכות בטיחות חשובות: מערכת המתריעה על אי שמירת מרחק מהרכב שמלפנים; ומערכת המתריעה על סטייה מהנתיב. במידת האפשר, מומלץ להתעניין במערכות בטיחות נוספות שישדרגו את רמת הבטיחות של הרכב (פירוט מלא של מערכות הבטיחות מופיע על פי חוק בכל קטלוג ואתר אינטרנט בישראל).

סחירות

כל יבואן רכב טוען שהרכב שלו הוא הרכב המשפחתי המומלץ, הקרוסאובר המוביל, הג'יפון המתוחכם ביותר – אך לא כולם יצליחו להימכר בעתיד בשוק המשומשות. לכן מומלץ לבדוק היטב אם אנו רוכשים מכונית ממותג שנהנה מביקוש גבוה ומחיר טוב גם ביד שנייה. יש אהדה רבה בציבור למותגי רכב יפניים השומרים טוב יותר על ערכם – ולפעמים זה ממש ברמת דגם ספציפי המבוקש על ידי נישה. אחת לפרק זמן מסוים מפרסמים לוחות המכירה הגדולים נתונים סטטיסטיים, ששווה בהחלט לעקוב אחריהם.

ואיך אפשר בלי הלב

נכון, פרסנו למעלה שיקולים קרים ולוגיים, וזה מתבקש כשמוציאים סכום כל כך משמעותי. אבל מהי רכישה של רכב חדש בלי קצת פאן? לכן, לצד כל הכללים, חשוב לבחור בסוף ברכב שגורם לכם לחייך ולהתרגש מהמחשבה על להיכנס אליו ולהתחיל לנהוג.

אולי יעניין אותך גם:
סוזוקי ומכשירי תנועה במקום שני בתחרות השירות

שירות מעל לכל: הפרס של סוזוקי ישראל

רמת שירות הלקוחות משמשת כמדד בתעשיות רבות. הן תעשיית הביטוח, הסלולר, הרכב והריהוט. חברות קמות בקול...קרא עוד
סוזוקי ויטארה טורבו 2019 משתדרגת ומביאה אותנו לעידן ה- SUVT

סוזוקי ויטארה טורבו 2019 משתדרגת ומביאה אותנו לעידן ה- SUVT

עם עיצוב עדכני ומעודן, תא נוסעים אלגנטי, מנועי 1.0 ו-1.4 ליטר טורבו, מפרט גימור גבוה ועוד רשימת...קרא עוד
הכי קל רכב חדש - טרייד אין

הכי קל רכב חדש - טרייד אין

חולמים על מכונית חדשה אבל לא יכולים להיפטר מהישנה? בתהליך מהיר וקל תוכלו להתחדש בסוזוקי נוצצת...קרא עוד